teamlagotto.blogg.se

Bästa barnvagn för terräng

Publicerad 2019-02-13 16:16:00 i Allmänt,

Att köra barnvagn i tuff terräng är inte så lätt. Det är skillnad när man går promenader på gatan eller på grusvägar för då är det oftast inga som helst problem att köra en barnvagn även om man har två barn som sitter i vagnen. De flesta barnvagnar är lätta att köra på vanliga vägar och gång gator, men vad händer när man är ute på landet och går i skogen, på standen eller lerig mark? Vilken barnvagn är bäst i tuff terräng?
 
Det är detta vi ska titta närmare på i detta blogginlägg!
 
Vilken barnvagn är bäst i tuff terräng?
Bra barnvagn för terräng
Här är några barnvagnar som anses var bäst i terräng. De är bra om man ska ut och promenera i naturen eller ta en promenad på stranden med sin barnvagn. 
 
Vad man behöver är en stabil barnvagn med stora hjul som klarar lite guppiga underlag. Jag brukar ofta promenera ute på landet och då är det inte alltid så att underlaget är optimalt. Det är ofta ganska tuff terräng när man går längst skogs stigar på landet och då funkar det inte så bra med en vanlig barnvagn utan jag var tvungen att köpa en stabil och stadig barnvagn som är anpassad att klara av lite tuffare underlag. Det bästa är att jag kan använda barnvagnen när det är mycket snö ute också och det underlättar ju på vintern.
 
När jag skulle köpa en barnvagn som klarar tuff terräng så letade jag ganska mycket efter bästa barnvagnen och jag har läst massor med olika recensioner om detta så jag skulle vilja påstå att jag är en expert vid det här laget :P
 
Här är några barnvagnar som passar bra i tuff terräng beroende på vilka behov man har:

Thule Urban Glide 2

Thule Urban Glide 2
Denna barnvagn används ofta av föräldrar som tycker om att gå på långa utflykter i naturen. Jag rekommenderar den nyaste varianten av denna barnvagn eftersom den har extra handbroms vilket är ett måste när man är ute och promenerar på landet.
 

 

BOB Revolution PRO

BOB Revolution PRO
Denna barnvagn är bra att jogga med. Den passar även utmärkt att använd när man går i naturen och den har extra handbroms precis som Thule Urban Glide 2. Så om du gillar att promenera i naturen och vill jogga samtidigt som du tar med barnet så är detta en mycket bra barnvagn.
 

Chicco TRE

Chicco TRE
En barnvagn för dig som vill har en tajt budget. Lite billigare än de andra barnvagnarna men går ändå bra att köra i tuff terräng. Funkar att jogga med och gå i naturen eller på stranden. Barnet sitter stabilt och bekvämt även när du joggar med barnvagnen.
 
 
Vilken barnvagn köpte jag?
Med tanke på att min budget inte är den största och att jag ofta är ute och springer så valde jag att köpa Chicco TRE och jag måste säga att denna barnvagn passar mig utmärkt. Jag är väldigt nöjd och barnvagnen känns väldigt stabil och härlig att köra med när man är ute. Det känns skönt att veta att jag inte behöver oroa mig för underlaget eller terrängen när jag är ute på landet och kör med min barnvagn.
 
Jag är övertygad om att alla dessa barnvagnar funkar att köra med när underlaget är allt annat än optimalt och det är verkligen skillnad mot att köra en vanlig barnvagn som inte är anpassad för terräng.
 
Jag måste säga att dessa barnvagnar är väldigt snygga också. Jag gillar designen med de stora hjulen det ser modernt ut och det syns att de är härliga att köra med. Tycker att det är ganska självklart att investera i en riktigt bra terräng och jogging vagn även om man som jag har en ganska tajt budget. Jag rekommenderar verkligen dessa barnvagnar till alla aktiva mammor eller pappor som gillar att promenera i naturen eller jogga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela